Center for Advanced Studies LMU (CAS)

Links und Funktionen
Sprachumschaltung

Navigationspfad

Inhaltsbereich

Aktuelle Visiting Fellows

• Prof. Sara Achour, Ph.D.

Sara Achour ist Professorin für Informatik und Elekrotechnik an der Stanford University. mehr

• Prof. Dr. Michael Blauberger

Michael Blauberger is Professor for Politics of the European Union since October 2019. mehr

• Prof. Dr. Li Chen

Prof. Dr. Li Chen ist Lehrstuhlinhaberin für Angewandte Analysis an der Universität Mannheim. Ihr derzeitiges Forschungsinteresse gilt der "Angewandten Analysis", wobei sie sich hauptsächlich auf partielle Differentialgleichungen und deren Anwendungen in anderen Wissenschaften wie Physik, Biologie und Wirtschaft konzentriert. mehr

• Prof. Glenn Cowan, Ph.D.

Glenn Cowan ist Professor in der VLSI-Forschungsgruppe des Fachbereichs Elektro- und Computertechnik der Concordia University Montreal. mehr

• Prof. Adrian Curtin, Ph.D.

Adrian Curtin is Professor for Drama at the University of Exeter and Director of Postgraduate Taught Study for the Drama Department at Exeter. mehr

• Prof. Sule Emmanuel Egya, Ph.D.

Sule Emmanuel Egya is professor of African Literature and Cultural Studies at Ibrahim Badamasi Babangida University, Lapai, Nigeria. mehr

• Prof. Issam El Naqa, Ph.D.

Issam El Naqa ist Leiter der Abteilung für maschinelles Lernen und leitendes Mitglied der Abteilung für Strahlungsonkologie am Moffitt Cancer Center in Tampa. mehr

• Dr. Cynthia Forlini

Cynthia Forlini ist Dozentin für Gesundheitsethik an der Medizinischen Fakultät der Universität Deakin in Victoria, Australien. mehr

• Prof. Ricard Gil, Ph.D.

Ricard Gil is an Associate Professor and Distinguished Faculty Fellow of Business Economics at the Smith School of Business of Queen’s University. He specializes in organizational economics with a focus on industrial organization, strategy and applied microeconomics. mehr

• Dr. Stefan Gottlöber

Stefan Gottlöber is a research associate in the Cosmography and Large-Scale Structures group at the Leibniz Institute for Astrophysics in Potsdam. mehr

• Prof. Dr. Anke te Heesen

Anke te Heesen hat den Lehrstuhl für Wissenschaftsgeschichte an der Humboldt-Universität zu Berlin inne. Darüber hinaus arbeitet sie als Kuratorin. mehr

• Prof. Yehuda Hoffman, Ph.D.

Yehuda Hoffman is Professor of Astrophysics and Relativity at the Racah Institute of Physics at the Hebrew University of Jerusalem. mehr

• Lynne Kendrick, Ph.D.

Lynne Kendrick is a Reader in New Theatre Practices at the University of London. mehr

• Prof. Dr. Ota Konrád

Ota Konrád is Associate Professor of Modern History and Director of the Modern History Ph.D. program at the Faculty of Social Sciences, Charles University in Prague. mehr

• Prof. Julia Lane, PhD

Julia Lane is a Professor at the NYU Wagner Graduate School of Public Service, at the NYU Center for Urban Science and Progress, and a NYU Provostial Fellow for Innovation Analytics. mehr

• Prof. Dr. Robert Mailhammer

Robert Mailhammer ist Dozent für Linguistik an der Schule für Geistes- und Kommunikationswissenschaften der University of Western Sydney. mehr

• Prof. Dr. McGuinness

Patrick McGuinness ist ein britischer Schriftsteller, Dichter und Professor für Literaturwissenschaften. mehr

• Prof. Millie Taylor, Ph.D.

Millie Taylor is Professor of Musical Theatre at the University of Winchester. mehr

• Prof. Boris Murmann, Ph.D.

Boris Murmann ist Professor für Elektrotechnik an der Stanford University. mehr

• Duška Radosavljević, Ph.D.

Duška Radosavljević is a Reader in Contemporary Theatre and Performance at the University of London. mehr

• Dr. Hannah Read

Hannah Read is a Postdoctoral Fellow at Wake Forest University. She received her PhD in Philosophy at Duke University. mehr

• Jenny Sorce, Ph.D.

Jenny Sorce is a postdoctoral researcher in Cosmology at the "Centre de Recherche en Informatique, Signal, et Automatique de Lille" (CRIStAL), Université de Lille, and a guestresearcher at the "Institut d'Astrophysique Spatiale" (IAS), Paris-Saclay Université, and the "Leibniz Institut für Astrophysik, Potsdam". mehr

• Prof. Dr. Karsten Stueber

Karsten Stueber is Professor of Philosophy at the College of the Holy Cross. mehr

• Prof. Natan Sznaider, Ph.D.

Natan Sznaider ist Professor für Soziologie am Academic College of Tel-Aviv-Yaffo in Israel. mehr

• Dr. Pieter Verstraete

Pieter Verstraete is Marie Skłodowska-Curie Fellow at Freie Universität Berlin and Assistant Professor at Rijksuniversiteit Groningen. mehr

• Prof. Dr. Margarete Vöhringer

Margarete Vöhringer ist Professorin für Materialität des Wissens an der Georg-August-Universität Göttingen. mehr

• Prof. Dr. Nils B. Weidmann

Nils B. Weidmann is Professor of Political Science and head of the "Communication, Networks and Contention" Research Group. mehr

• Prof. Gustavo Yepes, Ph.D.

Gustavo Yepes is professor at the Departamento de Física Teórica at the Universidad Autónoma de Madrid . He belongs to the Grupo de Astrofísica and to the Theoretical Astroparticle Group. mehr

• Prof. Erina Ytsma, Ph.D.

Erina Ytsma is Assistant Professor of Accounting at Tepper School of Business at Carnegie Mellon University. mehr